niedziela, 30 czerwca 2013

Warto było czekać ….

W trzy osobowym składzie ( Sebek, Radziu i Ja) ponownie odwiedziliśmy dobrze nam już znane jeziorko które  w tym sezonie „męczymy” dość intensywnie. Choć byłem nad tą wodą już trzykrotnie ,to jak dotąd niestety nie mogłem pochwalić się niczym szczególnym (mały bączek) . Na szczęście ta wyprawa należała do mnie :P.

Nad wodę dotarliśmy w piątek około godziny 16tej . Szybkie rozłożenie gratów ,przygotowanie zanęty i zestawy lądują w wodzie . Pierwsze godziny mijały dość spokojnie , żadnych śladów żerujących ryb , do tego ciągle zmieniająca się pogoda nie przepowiadała sukcesu.  Grill i zupa chmielowa pozwoliły nam dość szybko doczekać zmroku . O godzinie  23ciej pierwsze branie rozbudza nasze już dość senne nastroje. Szybka ucieczka z kijem w głąb lądu aby odciągnąć rybkę od konarów , pare podciągnięć wędki i karpik 8kg melduje się na macie . Wraz z północą postanowiliśmy wskoczyć w śpiwory , do godziny 2giej  wysyp insektów oraz wyszukany humor kompanów nie pozwalały mi spokojnie zasnąć. Około 3ciej budzi mnie pisk centralki , szybkie zacięcie  , ryba siedzi na haku lecz ewidentnie czuje jak strzałówka sunie po konarach . Postanawiam włożyć trochę więcej siły by wyciągnąć rybę na otwartą wodę , na szczęście ryba opuszczę ryzykowne miejsce i ciągnie ku lewej stronie w kierunku trzcin. Wsiadam z Radziem na ponton i wtedy zaczyna się zabawa. Ryba nie daje się odciągnąć od dna wciąż powoli zataczając kółka wokół pontonu .Wszystko trwa dość długo i powoli zaczynałem myśleć że toczę walkę z sumem . Jednak po naprawdę ciężkiej batalii , karp wyłania się na powierzchnię , Radziu supersprawnie go podbiera i wracamy do brzegu, patrze na zegarek jest 3:35 . Szybkie tarowanie mokrej maty i ku mojej ekscytacji pojawia się waga 20,70kg!!! , mój nowy rekord z dzikiej wody J.
                                  
                                                                                                                  Damian Pietrzyk





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...